Kyoto deel 2 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu Kyoto deel 2 - Reisverslag uit Kyoto, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Kyoto deel 2

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

06 Oktober 2015 | Japan, Kyoto

Kyoto deel 2

6 oktober 2015

Vandaag de andere kant van Kyoto bezoeken. Het bamboe bos ennnnnn het gouden paviljoen!! :-):-) Echt het hoogtepunt van alle tempels in Japan moet dit zijn en ik ben zo ontzettend benieuwd. Tot nu toe hoogtepunt na hoogtepunt gezien en weet soms niet meer waar ik moet kijken. Zoveel mooie details!! Tuurlijk had ik echt wel bepaalde verwachtingen maar tot nu toe worden deze allemaal steeds weer overtroffen.  

Vanochtend weer hetzelfde riedeltje als altijd. Rustig wakker worden, bakje thee en een ontbijtje. Lekker gedoucht en om 8.00 uur naar het station gelopen om de groep daar te treffen. Ik ben ruim op tijd dus ik observeer het drukke leven hier nogmaals op het centrale Station van een afstandje. Het is zo'n leuke bezigheid en ik hoef er niets voor te doen. Vandaag is mijn laatste dag in Kyoto. Het mooie prachtige Kyoto met al haar tempels en magische tuinen!  Iedereen is er inmiddels en we krijgen de optie om met de romantic scenery trein een ommetje te maken door de mooie natuur van japan. Ja daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Ik fantaseer Martijn er stiekem wel bij hoor, want die mis ik heel erg ook al vermaak ik mij kostelijk! ;-) We pakken de trein en een een paar keer de Metro en komen dan aan bij een klein platform. Een klein rood schattig houten treintje staat ons op te wachten. Je moet wel netjes in de rij gaan staan anders is iedereen achter de kassa in paniek en de structuur helemaal weg. Dat is natuurlijk not done in Japan. Natuurlijk zijn er altijd "gajins" die de regels aan hun laars lappen en zo ook iemand uit de groep. Hij gaat precies in het looppad staan blokeert hiermee andere passagiers. Het wordt een rommeltje.... Strontvervelend en irritant kan ik vertellen... Hij word vriendelijk door een medewerker verzocht in de juiste rij te gaan staan. Naar veel mokken en gezeur doet hij toch maar wat er van hem gevraagd wordt. Zoals het verdorie hoort!! Pfff.. .Gelukkig ... de rust is weder gekeerd.

Och het treintje is zo leuk! Weer langs een prachtig gebied en mijn ogen krijgen weer de volle kost. De herfst begint zijn intrede nu echt te doen. Het ritje duurt ongeveer 20 minuten. Onderweg worden we uitgezwaaid door de lokale bevolking die vanuit hun huisjes zicht hebben op de rails. Op het eindpunt moeten we een overstap maken op een andere trein die ons naar een ander plaatsje brengt. Arashiyama. Hier ligt het bamboe bos wat ook een populaire plek is waar veel toeristen op af komen. Na een stevige wandeling komen we bij het bos aan. Enorme grote en lange bamboe loop ik tegemoet. Wow... het is hier weer super rustig en zen om je heen. Veel toeristen lopen op en af maar ik trek mij er niets van aan. Ik ga nu even mijn eigen weg en neem het allemaal in mij op. Het is hier heerlijk! Niet heel groot maar echt wel de moeite waard. Aan het einde van het pad staan weer allemaal eettentjes. Mijn neus ruikt weer wat lekkers...... ik volg de geur en kom uit bij zoveel lekkers. Tsja dat is lastig... Keuzes maken als alles gewoon super lekker is! Ik ga voor een ijsje met groene thee smaak. Het is namelijk bloody hot vandaag dus wat verkoeling kan ik wel gebruiken. Die gaat er zeker in en ik had het nog nooit geproefd. Groene thee smaak is hier populair en ik begrijp nu heel goed waarom ;-)

Nadat ik het bos helemaal doorgelopen ben, meet ik de groep weer op de afgesproken plaats. Iedereen is present en we vervolgen de weg naar de Kinkaku Ji tempel (het gouden paviljoen). Ooooh wat spannend!! Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig...  Zal de tempel echt zo mooi zijn als in de reisboeken wordt aangegeven? Ik heb er zo vaak naar gekeken en erover gefantaseerd. Enthousiasme neemt het over van mij over dus vrolijk huppel ik achter de groep aan. We moeten nog een paar keer met de metro en een stukje wandelen maar we komen aan op de plaats van bestemming. "Ik ben er... ik ben er.. ik ben er!!!" Gilt een enthousiast stemmetje in mijn hoofd.. Ik loop het hoekje om en BAM... Daar staat de overweldigende mooie tempel in al zijn pracht en praal!!! Het lijkt te zweven op het water... Waaaaaaaauuuwwww!! Het is hier adembenemend mooi! De mooiste gouden tempel van Japan die staat de schittteren in het zonlicht. Het kunstwerk weerkaatst in het water van de tuin eromheen. Er is geen zuchtje wind en het is net of ik een schilderij in ben gelopen! Serieus... ik overdrijf echt niet!! Het is een beauty! De omgeving er omheen is net zo indrukwekkend. Ik krijg zoveel prikkels binnen dat ik bijna niet meer weet waar ik moet kijken...Ik loop wat verder door het natuurgebied en het is gewoon prachtig. Ik voel mij weer even een bofkont.

Even bijkomen van al deze indrukken hoor en mijn maag knort ook een beetje. Bij het eindpunt een steamed bun met kip besteld en lekker opgegeten op een bankje met perfect uitzicht. Man man man dit is fijn. Ik zeg het denk wel honderduizend keer hoe geweldig Japan is maar ik weet ook echt niet hoe ik het anders moet omschrijven. Na dit hoogtepunt is het tijd om te vertrekken en we keren terug met de metro naar het hotel. Iedereen gaat hier zijn eigen weg weer. Vlakbij het hotel is nog een mooie tempel die je bezocht moet hebben. Eerst Even een uurtje op de hotel kamer gezeten om mijn tas opnieuw te pakken. Morgen vertrek ik naar Koyasan en slaap dan bij de monniken in een traditionele klooster/ tempel. Ook een unieke ervaring. Mijn backpack is echt een regelrechte ramp en alles moet opnieuw ingedeeld worden. Het hoort erbij maar sjeee zeg.. af en toe ben ik gewoon echt heel erg chaotisch! Na deze klus geklaard te hebben even de kaart en plattegrond checken. De Toji tempel zit hier echt vlakbij dus hoppa de rugzak weer om en op pad. Het is zeker vlakbij want naar tien minuten lopen zie ik de 5 story pagoda al shinen van een afstandje. Eenmaal daar loop ik naar binnen en bekijk de eerste tempel. Allemaal mooie beelden die allemaal hun eigen betekenis en functie hebben in het Boeddhisme. De tweede tempel ook drie mooi gouden beelden. Guardians van Boeddha. Er zit nog een heel verhaal achter waar ze voor staan maar dat ga ik thuis allemaal nog even grondig bestuderen. Elke beeld heeft weer zijn eigen verhaal en het is behoorlijk interessant. Ik wandel nog een stukje door het park en keer dan terug naar het hotel. Ik ben vandaag een keer vroeg. 17.00 uur waar ik anders pas 22.00 uur weer in mijn kamer terug ben. Even rustig aan gedaan. 

S' Avonds weer heerlijk gegeten in een restaurantje. Hoe kan het ook anders haha.. En nu.. nu ga ik in de relaxmodus met de beentjes omhoog en mij klaar maken voor de trip naar Koyasan morgen ;-) Life here is good! 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Kyoto

Japan: de voorbereidingen

De voorbereidingen gaan beginnen!!!

Yess.. Nog een week wachten op de reis waar ik zolang naar heb uitgekeken en zoveel op heb voorbereid. Wat een pret :-) Het gaat nu echt gebeuren!!! 26 september vertrek ik om 13.10 van Schiphol. Met een tussenstop in Hong Kong om dan vervolgens door te vliegen naar TOKYO. Een droom gaat werkelijkheid worden.

Het reisplan van de plaatsen die ik wil bezoeken ziet er tot nu toe zo uit:

Tokyo
Matsumoto
Takayama
Kyoto
Koyasan
Osaka
Hiroshima
Kumamoto
Nagasaki
Fukuoka

Aaaah heerlijk, genoeg te zien en te doen. Hier en daar wel wat wijzigingen die ik moet doen in verband met de hevige regenval in het land en de uitbarsting van de vulkaan aso. Een deel van de railway is weg gedreven en daarmee zijn verschillende plaatsen niet bereikbaar of verboden toegang. Logisch natuurlijk. Safety first. Ik plan er gewoon gewoon omheen. En zie ter plekke wel wat op mijn pad komt.

Mijn lonely planet gids is inmiddels helemaal vol gestikkerd. Mijn bijbel voor de komende tijd. Het voelt nu allemaal nog zo onwerkelijk maar de kriebels zitten er zeker. Zeker nu ik de backpack uit de kast heb gehaald en nu klaar staat om ingepakt te worden. De stress ( ja die heb ik toch wel degelijk) van het inpakken... Heb ik niet teveel mee? Gaat het allemaal wel passen? Gezonde spanning. Het hoort erbij. Gelukkig heb ik een week om alles te regelen dus dat gaat zeker goed komen.

De railway pas is inmiddels geregeld. Hiermee kan ik met bijna alle treinen en sneltreinen door heel Japan reizen. Makkelijker kan gewoon niet. Een groot voordeel van het land is dat alles zo ontzettend gestructureerd is. Alles gaat op de seconde nauwkeurig en ik hoor en lees er hele positieve verhalen over. Ook staat Japan op nummer 2 veiligste landen ter wereld op het gebied van veiligheid dus ik ga mij er zeer zeker wel redden.

Lieve familie, vrienden en vriendinnen, karatemaatjes, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken en geniet van de voorpret!!!!! :-) :-)

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2015

Fukuoka

14 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 2

13 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 1

12 Oktober 2015

Yanagawa

11 Oktober 2015

Kumamoto
Natasja

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 9421

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 26 September 2015

Japan: de voorbereidingen

Landen bezocht: