Yanagawa - Reisverslag uit Yanagawa, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu Yanagawa - Reisverslag uit Yanagawa, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Yanagawa

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

12 Oktober 2015 | Japan, Yanagawa

Yanagawa

12 oktober 2015

Vandaag een tripje naar Yanagawa op de planning als vervanging voor de trip naar mount Aso. Het is jammer maar veiligheid voorop! Soms loopt het gewoon even anders. En met alle gifstoffen en dampen die vrij komen momenteel is het gewoon ook echt een no go area. Het is een georganiseerde trip naar Yanagawa die ik eerder deze week al heb geregeld dus met meerdere mensen op pad. Gezellie!!

Om 9.00 uur word ik verwacht op het station in Omuta. Ik moet hiervoor een klein ritje met de trein doen. Hoe zuidelijker ik kom hoe gemakkelijker het gaat. Ik denk dat Tokyo en Kyoto tot nu toe echt de grootste uitdagingen zijn geweest met het vinden van de juiste trein of metro verbinding. Dit is wel een fijne gedachte hoor, maar ergens geeft de uitdaging van het uitzoeken ook echt wel een thrill :-) Helemaal als het je ook nog lukt op de plaats van bestemming te komen. De groep staat al te wachten en iedereen is compleet. De groep is heel divers in leeftijd but I don't care, gewoon gaan met die banaan!

Yanagawa is een klein plaatsje en als we aankomen heb ik het gevoel dat we op een industriële werkplaats zijn beland. Met alle respect maar dit lijkt niet het Venetië van Japan waar het plaatsje zo bekend om staat. Je kan hier met een gondelboot langs de grachten varen echter heb ik gelezen dat dit niet de moeite waard is. Ik pas ervoor en ik ga liever wandelend op onderzoek uit :-) Dus erop uit met de kaart in de handen. Het plaatsje is niet groot en als tip is mij gegeven dat ik het beste naar het oude gedeelte kan lopen dus de beentjes in beweging. Eenmaal onderweg kom ik de groep tegen in de grachten die wel voor de gondelboot hebben gekozen en het grappige is... de hele route varend, kun je ook wandelend doen waardoor je dus precies hetzelfde ziet en ervaart. Dat is een mooie meepakker! Het industriële gebied veranderd steeds meer in een wat mooier uitzicht over de gracht die dwars door Yanagawa loopt. Grote Treurwilgen hangen over het water met hier en daar een joekel van een spin erin!! Zwart en wit gestreept zijn ze.... en nee echt niet klein! ... uhmm.. oke....Naarmate ik verder loop zie ik er steeds meer hangen. O my dear god! Goed uitkijken dat ik er straks niet een in mijn nek heb hangen. Het valt gelukkig mee maar de kriebels lopen echt over mijn ruggengraat. Ik ben best dapper hoor! Maar met dit soort taferelen dus een mega schijterd!

Het plaatsje geeft een beetje dezelfde sfeer af als in Kurashiki maar dan net even wat minder. Aan het einde van de boottocht van de groep (ik ben praktisch gewoon meegewandeld alleen geen 1.800 yen betaald) is iedereen weer bijeen. Het Venetië van Japan.. mwaaah niet helemaal! Maar wel de allerlekkerste delicatesse. Dat wel! Namelijk Unagi.. Dit is gestoomde Aal in gekruide rijst wat ik heb ik gegeten bij een heel traditioneel restaurantje. Op de knieën moet je een uur wachten.. maarrrr ik zeg altijd..hoe langer het duurt hoe lekkerder! En zo zeg, het was het wachten waard!! Wat is dit lekker!!!!! Een japans gezinnetje zien dat ik geniet en knikken mij lachend toe :-)

Ik bedank het meisje in de bediening voor de overheerlijke maal en ga richting de shuttlebus die mij weer terug brengt naar het station. De groep is weer bijeen en ik ga hier weer mijn eigen weg en terug naar het hotel in Kumamoto. Het is een lange rit maar geen straf. Ik kan zitten en dat is erg fijn.

Ik besluit het vanavond even rustig aan te doen. In kumamoto is niet heel veel te beleven dus ik ga vanavond lekker even een boek lezen in mijn hotel. Dat heb ik de hele reis nog niet gedaan dus in de chillmodus! Morgen vertrek ik naar Nagasaki. Mijn laatste week hier dus ik ga er flink de vruchten van plukken :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Yanagawa

Japan: de voorbereidingen

De voorbereidingen gaan beginnen!!!

Yess.. Nog een week wachten op de reis waar ik zolang naar heb uitgekeken en zoveel op heb voorbereid. Wat een pret :-) Het gaat nu echt gebeuren!!! 26 september vertrek ik om 13.10 van Schiphol. Met een tussenstop in Hong Kong om dan vervolgens door te vliegen naar TOKYO. Een droom gaat werkelijkheid worden.

Het reisplan van de plaatsen die ik wil bezoeken ziet er tot nu toe zo uit:

Tokyo
Matsumoto
Takayama
Kyoto
Koyasan
Osaka
Hiroshima
Kumamoto
Nagasaki
Fukuoka

Aaaah heerlijk, genoeg te zien en te doen. Hier en daar wel wat wijzigingen die ik moet doen in verband met de hevige regenval in het land en de uitbarsting van de vulkaan aso. Een deel van de railway is weg gedreven en daarmee zijn verschillende plaatsen niet bereikbaar of verboden toegang. Logisch natuurlijk. Safety first. Ik plan er gewoon gewoon omheen. En zie ter plekke wel wat op mijn pad komt.

Mijn lonely planet gids is inmiddels helemaal vol gestikkerd. Mijn bijbel voor de komende tijd. Het voelt nu allemaal nog zo onwerkelijk maar de kriebels zitten er zeker. Zeker nu ik de backpack uit de kast heb gehaald en nu klaar staat om ingepakt te worden. De stress ( ja die heb ik toch wel degelijk) van het inpakken... Heb ik niet teveel mee? Gaat het allemaal wel passen? Gezonde spanning. Het hoort erbij. Gelukkig heb ik een week om alles te regelen dus dat gaat zeker goed komen.

De railway pas is inmiddels geregeld. Hiermee kan ik met bijna alle treinen en sneltreinen door heel Japan reizen. Makkelijker kan gewoon niet. Een groot voordeel van het land is dat alles zo ontzettend gestructureerd is. Alles gaat op de seconde nauwkeurig en ik hoor en lees er hele positieve verhalen over. Ook staat Japan op nummer 2 veiligste landen ter wereld op het gebied van veiligheid dus ik ga mij er zeer zeker wel redden.

Lieve familie, vrienden en vriendinnen, karatemaatjes, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken en geniet van de voorpret!!!!! :-) :-)

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2015

Fukuoka

14 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 2

13 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 1

12 Oktober 2015

Yanagawa

11 Oktober 2015

Kumamoto
Natasja

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 9378

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 26 September 2015

Japan: de voorbereidingen

Landen bezocht: