Tokyo - deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu Tokyo - deel 1 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Tokyo - deel 1

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 September 2015 | Japan, Tokio

Tokyo deel 1

Zaterdag en zondag 26 en 27 september 2015.

Om 7.00 uur gaat de wekker!! Vandaag is het zover.. De reis waar ik dik 5 jaar naar uitgekeken heb. Ik vertrek eindelijk naar Japan!! Het is allemaal zo ontzettend onwerkelijk nog en een beetje in een waas sta ik op. Alle  spullen voor vertrek de dag van te voren geregeld en ingepakt. Geen stress meer daarvan. Heerlijk!Na een bakkie koffie, douchen, en heel veel knuffelen met Martijn, stappen we om kwart voor 9 in de auto. Geen verkeer op de weg dus binnen no time op schiphol! Wow dat ging snel....! bij de incheckbalie stond een gigantische rij te wachten. Na een uurtje met mij te hebben gewacht was het voor Martijn ook echt tijd om te gaan. Mijn rots in de branding en steun en toeverlaat in alles. Wat ga ik hem missen! En *bof* dan komt het binnen bij mij. Ik ga nu naar een wereld volledig buiten mijn comfort zone.. 

De vlucht naar Hong Kong verliep zeer goed. Een hele rustige vlucht gehad en af en toe een beetje weggedommeld. Slapen in het vliegtuig is gewoon niet mijn favoriete hobby. Helaas. De tussenstop in Hong Kong verliep ook erg makkelijk. Niet veel te beleven nog zo vroeg, dus alle winkels dicht. Afijn niet erg. Ik heb mij erop voorbereid. Gelukkig heb ik twee erg leuke dames ontmoet in het vliegtuig en daarmee gezellig de tijd kunnen doden. Erg fijn en precies dezelfde interesses in het land als ik. Nummers uitgewisseld en afgesproken dat we sowieso samen even de hort op gaan als we in Tokyo aankomen.

Vlucht naar Tokyo verliep ook gladjes. Om half 3 (8 uur later dan ned) land het vliegtuig keurig op tijd. Op het vliegveld van Narita Tokyo  word mij direct duidelijk hoe gestructureerd het land is. Wauw.. binnen een half uur alle douanes gehad en mijn bagage van de band. Recordtijd!!! Alle bagage word zo geplaatst met het handvat naar voren en met uiterste zorgvuldigheid. Om het de passagiers zo makkelijk mogelijk te maken bij het afhalen. Helemaal Top gewoon. Na een laatste check bij de immigratiedienst word mij gevraagd wat ik in het land kom doen. Met een brede smile leg ik uit dat ik op rondreis ga, waarop ik een brede vriendelijke smile terug krijg. Een labrador checkt mijn bagage nog even en ik mag doorlopen. Wat een gemoedelijk sfeertje hier!

Nu is het even zoeken naar de bus die mij naar het hotel brengt. Gelukkig kom ik W. nog tegen. 1 van de dames die ik in het vliegtuig heb ontmoet. Wat een leuk mens en net zo enthousiast als ik. Zij moet ook die kant op dus na even gestuntel en gezoek zitten we in de juiste bus richting het centrum van Tokyo. Het is ong 50 minuten rijden. W en ik kletsen wat af en voordat we in de gaten hebben rijden we het centrum in! 
Grote gebouwen overal omringen de stad. Wat een prachtig gezicht. Dit is dus gewoon freaking Tokyo!! Ik ben er nu!  Damn..

Ik word keurig afgezet bij het hotel. Ondanks dat ik weinig slaap heb gehad,  jaagt er zoveel adrenaline door mijn lijf dat ik nu echt niet stil kan zitten. Met Willy en Charlotte afgesproken bij het metrostation van  Tamachi om naar Shibuya te gaan. Om even te koekeloeren en een hapje te eten. Shibuya is een van de beroemdste oversteekplaatsen in Tokyo waar heel veel jongeren samen komen. Moet een mooi gezicht zijn dus ben heel benieuwd. Maar eerst even een uurtje opfrissen in het hotel en het even op mij in laten inwerken allemaal.

Het metro station zit slechts 10 min. bij het hotel vandaan. Ideaal en niet moeilijk te vinden.  Op het metrostation een kaart gehaald en sjee die heb je echt nodig. Wat een wir war aan lijnen en allemaal in het japans. Al gauw vind ik met hulp van de kaart en W. de groene lijn naar Shibuya en laten we het met zijn drieeen gewoon over ons heen komen. Wat een rust in de metro. Iedereen houd rekening met elkaar en stoot je een japanner per ongeluk aan,  dan verontschuldigen ze ook naar jou toe. Op de roltrap staat iedereen keurig links.

Aangekomen in Shibuya na een klein kwartiertje. Even lastig de juiste uitgang te vinden maar we vinden het. De hachiko uitgang. Bij de uitgang staat een  groot standbeeld van de hond Hachiko. De beroemde hond die 10  jaar lang na het overlijden van zijn baasje bij hetzelfde station stond te wachten. Wachtend op zijn baasje die niet meer terug kwam natuurlijk. Enorm triest en mooi verhaal. Er is een film over gemaakt met Richard Gere met de titel "Hachi". Enorm veel japanners rond het beeld met de cameras in de handen en mij word vervolgens ook vriendelijk gevraagd of een foto gemaakt kan worden. Tuuurlijk wil ik dat dus zo gezegd zo gedaan. Als ik vervolgens om mij heen kijk laat ik het even op mij inwerken. Waaaauw wat is het hier super vet! Allemaal fluoriserende neonverlichting en billboards die mega grote gebouwen verlichten en mijn god wat een mensen....Zoveeel!!! Van alle kanten heen en weer. Druk met elkaar of de telefoon/ipad. Uiteraard heb ik samen met de dames hetzelfde ritueel gedaan bij het enorme oversteekplein. Gewoon voor het gevoel even haha. Bij groen, hoppa tussen de japanners door naar de overkant en weer terug..Just go with the flow... 

Mijn maag begint te rammelen, Ik heb trek. Samen weer terug gegaan naar Tamachi en daar overheerlijk gegeten in een lokaal restaurantje. Een lekkere pot bier en een lichte maaltijd. Gefrituurde kip op een bedje van een soort kool gekozen. Geen idee hoe het heet maar het smaakte heerlijk. Ook hier hangt een gemoedelijk sfeertje en kun je gewoon jezelf zijn. Top! Voor iets meer dan 1200 yen gegeten = ong 14 euro inclusief tax.  Voor bier betaal je hier in japan vaak meer dan het gerecht zelf. Het kan mij niet schelen.. hier moet geproost worden op een prachtige drukke eerste dag! Ik voel me hier nu al thuis. Dus zodoende.. De vermoeidheid begint er nu in te hakken dus na de heerlijke maal weer terug naar het hotel. Morgen staat de vismarkt en de wijk Ginza op de planning. Een bomvolle dag vandaag dus ik denk dat ik als een blok in slaap val. Oyasumi (welterusten)

  • 28 September 2015 - 19:37

    Lisette:

    Wat een heerlijk verhaal meid!! En super fijn dat je nu al 2 andere reizigers ontmoet hebt. Enjoy Japan!

  • 28 September 2015 - 20:48

    Josine:

    Klinkt super allemaal Natas! Fijn dat we zo een beetje met je mee kunnen reizen ☺
    Foto's (op FB) zien er ook fantastisch uit. Lekker genieten van alles wat op je pad komt lieverd!
    Dikke X!

  • 28 September 2015 - 20:54

    Ciska:

    Wat een mooi verhaal om te lezen. Goed aangekomen en alles gaat zo te horen voorspoedig. Dat beeld van hachi! Wat super leuk dat je die gezien heb, ik ken de film!
    Genieten meis! Xx

  • 28 September 2015 - 20:58

    Gilbert:

    Blijf schrijven, het is zo mooi om te lezen hoe het daar is.

  • 30 September 2015 - 20:33

    Amanda:

    Goede start! En het Hachi beeld al gezien.. Yeah!
    Vast een foto gemaakt

Tags: Tokyo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan: de voorbereidingen

De voorbereidingen gaan beginnen!!!

Yess.. Nog een week wachten op de reis waar ik zolang naar heb uitgekeken en zoveel op heb voorbereid. Wat een pret :-) Het gaat nu echt gebeuren!!! 26 september vertrek ik om 13.10 van Schiphol. Met een tussenstop in Hong Kong om dan vervolgens door te vliegen naar TOKYO. Een droom gaat werkelijkheid worden.

Het reisplan van de plaatsen die ik wil bezoeken ziet er tot nu toe zo uit:

Tokyo
Matsumoto
Takayama
Kyoto
Koyasan
Osaka
Hiroshima
Kumamoto
Nagasaki
Fukuoka

Aaaah heerlijk, genoeg te zien en te doen. Hier en daar wel wat wijzigingen die ik moet doen in verband met de hevige regenval in het land en de uitbarsting van de vulkaan aso. Een deel van de railway is weg gedreven en daarmee zijn verschillende plaatsen niet bereikbaar of verboden toegang. Logisch natuurlijk. Safety first. Ik plan er gewoon gewoon omheen. En zie ter plekke wel wat op mijn pad komt.

Mijn lonely planet gids is inmiddels helemaal vol gestikkerd. Mijn bijbel voor de komende tijd. Het voelt nu allemaal nog zo onwerkelijk maar de kriebels zitten er zeker. Zeker nu ik de backpack uit de kast heb gehaald en nu klaar staat om ingepakt te worden. De stress ( ja die heb ik toch wel degelijk) van het inpakken... Heb ik niet teveel mee? Gaat het allemaal wel passen? Gezonde spanning. Het hoort erbij. Gelukkig heb ik een week om alles te regelen dus dat gaat zeker goed komen.

De railway pas is inmiddels geregeld. Hiermee kan ik met bijna alle treinen en sneltreinen door heel Japan reizen. Makkelijker kan gewoon niet. Een groot voordeel van het land is dat alles zo ontzettend gestructureerd is. Alles gaat op de seconde nauwkeurig en ik hoor en lees er hele positieve verhalen over. Ook staat Japan op nummer 2 veiligste landen ter wereld op het gebied van veiligheid dus ik ga mij er zeer zeker wel redden.

Lieve familie, vrienden en vriendinnen, karatemaatjes, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken en geniet van de voorpret!!!!! :-) :-)

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2015

Fukuoka

14 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 2

13 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 1

12 Oktober 2015

Yanagawa

11 Oktober 2015

Kumamoto
Natasja

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 563
Totaal aantal bezoekers 9436

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 26 September 2015

Japan: de voorbereidingen

Landen bezocht: