Tokyo - deel 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu Tokyo - deel 2 - Reisverslag uit Tokio, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Tokyo - deel 2

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

28 September 2015 | Japan, Tokio



Maandag 28 september 2015

Een overvolle geweldige dag gehad vandaag. Vannacht alleen niet heel goed geslapen. In verband met het tijdsverschil vele uurtjes wakker gelegen. Maar mijn lichaam is uitgerust dus dikke prima. Vandaag gaat om kwart voor 7 de wekker. Een tripje naar de vismarkt staat gepland en daar moet je vroeg bij zijn. Met de metro naar tsukiji vismarkt gegaan. Wat een een belevenis!! En wat werken deze mensen hard!! Overal waar je kijkt grote bakken met verschillende soorten vis die ik nog nooit van mijn levensdagen heb gezien. Net gevangen dus super vers. Wat mij gelijk opvalt.... Er is hier geen vlieg, insect of wat dan ook te bekennen. Alles word met uiterste zorgvuldigdheid gedaan en bereid. De markt is echt op geen enkele onzuiverheid te betrappen. Het is bijna eng.. maar zeker een heel fijn idee. Af en toe uitkijken gebelazen want harde werkers op snelle karretjes rijden met een speedy gonzales vaartje langs je heen en als je niet uitkijkt lig je zo omver. Ook Gezien hoe een grote tonijn in stukken wordt gesneden en klaargemaakt om vervolgens naar een van de vele visrestaurants in Tokyo vervoerd te worden. Erg leuk om te zien! Uiteraard een vers bakje sashimi gekocht en lekker opgepeuzeld met een beetje soja. Verser kun je het niet krijgen.. Ik voel mij nu echt even een dikke bofkont :-))Te lekker!!

Daarna afgesproken met Charlotte en Willy naar de Hama-Rikyu Gardens te gaan. Het klikt zo fijn tussen ons dus de trend zetten we gewoon voort om Tokyo verder de ontdekken. Op de plattegrond/kaart zien we dat het een maar klein stukje lopen is en het staat heel goed aangegeven op de borden. Hoppakee we trekken er samen op uit. Vrij snel komen we daar aan en je merkt gelijk het contrast tussen drukte van een stad en de rust van een Zentuin. Deze tuin heeft gefungeerd als de familie tuin van de Shogun Tokugawa in de Edo periode. Wat is het hier heerlijk. Het is echt waar... je wordt helemaal zen. Het is 27 graden en warm maar er waait een koel briesje. De zon schijnt volop. Hier komt de geschiedenis van Japan echt tot leven. Prachtige ouderwetse theehuizen zie je met de grote moderne hoge gebouwen van Tokyo op de achtergrond. De japanners weten het op een of andere manier heel goed te combineren. We wandelen verder en komen vervolgens aan bij een klein tempeltje. Heel leuk. Een japans stelletje ging daar trouwen of het leek er in ieder geval op. . In traditionele Kimono kleding. Bijzonder om te zien en natuurlijk als een echte toerist wat fotoos geschoten. Daarna verder gewandeld. Op een bord zie ik dat je aan het einde van het park met de boot naar Asakusa kunt gaan. Ligt aan de andere kant van Tokyo. Even de lonelyplanet erbij. Daar staats een heilige tempel (sensoji). Hey dit is de moeite waard. Ook de Tokyo skytree staat aan die kant waar je het uitzicht  van de hele stad op een panorma dak kunt bewonderen. Ik ben erover uit wat ik wil doen en leg het voor aan de dames. Alledrie zijn we het volledig eens dus het plan voor deze dag is verder gemaakt. 

De ticket voor de boot gekocht en om 12.15 geniet ik van het uitzicht op de boot naar Asakusa. Nu zie je Tokyo ook eens van de andere kant. Na ong. 45 minuten varen komen we aan. Ik heb nu echt trek en samen vinden we direct een super leuk restaurantje waar ik weer zo lekker heb gegeten!! Midden tussen de locale bevolking. Ik hou ervan. Vier gerechtjes wat we samen hebben opgegeten zodat iedereen van elk gerecht wat kan proeven. Ik weet echt niet de namen want alles staat in het Japans maar potverdorie... elke keer weer een smaaksensatie. Al het eten tot nu toe is werkelijk waar een genot!!  Overal krijg je gratis koude groene thee bij geserveerd. Dikke prima! 

De buik is weer vol dus op naar de Sensoji Tempel. Het was even zoeken. Een paar keer verkeerd gelopen. Maar bij elke keer als je probeert de weg te vinden en verwoede pogingen doet om kaart te begrijpem, helpt een japanner je op weg. Het is ongelooflijk! Met hulp van een vriendelijke japanse hotel eigenaresse vinden we de tempel.  Wooooww... het is hier druk!!! Japanners zijn echt toerist in eigen land en dat is duidelijk te merken. Overal waar je kijkt lopen mensen. De tempel is een zeer populaire plek. Veel fotos gemaakt van deze prachtige plek. Het is een heiligdom en hier komt de bevolking om een gebed te doen of een muntje in het heilige water te gooien voor goed geluk. Mooi om dit mee te maken. Er staan vele heilige beelden en kleine tempels. Zoveel eyecandy hier! Lang rond gelopen en mijn voeten beginnen een klein beetje te protesteren. Maar mijn geest niet dus ik negeer het gewoon. 

We vervolgen onze weg naar de Tokyo Skytree. Even een stukje lopen maar de weg staat duidelijk aangegeven. Na een half uurtje komen we aan bij de grote indrukwekkende toren. Eenmaal binnen staat er een enorme rij. Ze geven dit van te voren al aan dus je kunt er op rekenen dat het ong. 45 min duurt voordat je een ticket kunt kopen naar de skybridge. Het gaat allemaal vlotjes en alles is hier ook weer uiterst gestructureerd geregeld. Kleine japanse dametjes in grappige groen gele pakjes met torentjes erop wijzen je de weg naar de juiste lift. De japanse uitleg en de hoge schelle stemmetjes maken het een mooi en grappig geheel. Moest stiekem wel een beetje lachen. Maar je kunt zien dat ze het werk met veel plzeier doen. Ook al is het 1000 keer per dag hetzelfde riedeltje die ze moeten doen. En dan komen we aan op de skybridge......

Wwwwwwwoooooooooowwww... Het uitzicht is hier zo gaaf! Het is tegen schemer donker en binnen no time is het donker. Je ziet de stad veranderen in een oase van licht. Overal waar je kijkt valt mijn mond open van verbazing! En de maan.. het is gewoon volle maan. Magisch!! 

Na deze zoveelste mooie indruk merk ik dat mijn energie een beetje leeg loopt. Het is inmiddels kwart voor 7. We besluiten de metro terug te nemen naar Tamachi waar onze hotels dichtbij staan. Ook weer een hele uitdaging de juiste line van de metro te vinden. Maar na een uur  ofo uiteindelijk in de juisre metro terecht gekomen op de plaats van bestemming. In de buurt ook weer een restaurantje opgezocht. Het is niet moeilijk een te vinden want in Tokyo zie je in elke straat honderden tentjes waar je uit kunt kiezen. De keuze is reuze en het is altijd een succes! Deze keer uiteraard ook weer. Super gegeten...afgesloten met een biertje met zeer fijn gezelschap! Deze dag zat bomvol en ik heb er alles uitgehaald wat er ook maar in kon zitten. Wat ben ik tevreden. 

Morgen staat een excursie naar Kamakura gepland. Ik heb er uiteraard super veel zin in (ja wanneer niet haha) Heel benieuwd wat de dag gaat brengen. Mijn ogen worden nu echt zwaar dus tijd om te slapen. Morgen weer een nieuw dag ;-)

P.S. Foto's toevoegen werkt even niet.. even balen. Plaats ik op fb.

  • 28 September 2015 - 21:42

    Marian:

    Met veel interesse lees ik je verslagen. Wat doe je dat goed! Ik ben er ingedachten gewoon bij! Super gaaf allemaal. Ik kijk nu al uit naar je volgende verslag!

  • 29 September 2015 - 08:28

    Pieter:

    Zozo, wat een verhalen Natas.. en wat een drukte haha! Stiekem wel een beetje jaloers, al die bezienswaardigheden en lekkere eten, maar jij hebt het ABSOLUUT verdiend! Gisteren met jouw kereltje wezen trainen, hij mist je ontzettend maar maakt het verder wel goed. Heb een lekkere maaltijd voor 'm bereid, troostvoer zullen we maar zeggen.. Have a nice time en tot over 3 kiloeeeh weken bedoel ik ;)

  • 29 September 2015 - 10:29

    Anja:

    Wauw Natas!!! Dit klinkt zo ontzettend vet, ik ben echt megajaloers!!. Enjoy!!! :D

  • 01 Oktober 2015 - 22:24

    Nootje:

    Natas, wat een belevingen al en dat in enkele dagen.. ik vind het ook zo leuk van t eten altijd weer een smaak sensatie.. ben heel erg benieuwd naar je foto's... als ik jou verslagen lees, heb ik ook enorm veel zin om zo'n fantastische trip te maken!! Ik ben weer benieuwd naar je volgende verslag! Have fun!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Tokio

Japan: de voorbereidingen

De voorbereidingen gaan beginnen!!!

Yess.. Nog een week wachten op de reis waar ik zolang naar heb uitgekeken en zoveel op heb voorbereid. Wat een pret :-) Het gaat nu echt gebeuren!!! 26 september vertrek ik om 13.10 van Schiphol. Met een tussenstop in Hong Kong om dan vervolgens door te vliegen naar TOKYO. Een droom gaat werkelijkheid worden.

Het reisplan van de plaatsen die ik wil bezoeken ziet er tot nu toe zo uit:

Tokyo
Matsumoto
Takayama
Kyoto
Koyasan
Osaka
Hiroshima
Kumamoto
Nagasaki
Fukuoka

Aaaah heerlijk, genoeg te zien en te doen. Hier en daar wel wat wijzigingen die ik moet doen in verband met de hevige regenval in het land en de uitbarsting van de vulkaan aso. Een deel van de railway is weg gedreven en daarmee zijn verschillende plaatsen niet bereikbaar of verboden toegang. Logisch natuurlijk. Safety first. Ik plan er gewoon gewoon omheen. En zie ter plekke wel wat op mijn pad komt.

Mijn lonely planet gids is inmiddels helemaal vol gestikkerd. Mijn bijbel voor de komende tijd. Het voelt nu allemaal nog zo onwerkelijk maar de kriebels zitten er zeker. Zeker nu ik de backpack uit de kast heb gehaald en nu klaar staat om ingepakt te worden. De stress ( ja die heb ik toch wel degelijk) van het inpakken... Heb ik niet teveel mee? Gaat het allemaal wel passen? Gezonde spanning. Het hoort erbij. Gelukkig heb ik een week om alles te regelen dus dat gaat zeker goed komen.

De railway pas is inmiddels geregeld. Hiermee kan ik met bijna alle treinen en sneltreinen door heel Japan reizen. Makkelijker kan gewoon niet. Een groot voordeel van het land is dat alles zo ontzettend gestructureerd is. Alles gaat op de seconde nauwkeurig en ik hoor en lees er hele positieve verhalen over. Ook staat Japan op nummer 2 veiligste landen ter wereld op het gebied van veiligheid dus ik ga mij er zeer zeker wel redden.

Lieve familie, vrienden en vriendinnen, karatemaatjes, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken en geniet van de voorpret!!!!! :-) :-)

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2015

Fukuoka

14 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 2

13 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 1

12 Oktober 2015

Yanagawa

11 Oktober 2015

Kumamoto
Natasja

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 359
Totaal aantal bezoekers 9465

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 26 September 2015

Japan: de voorbereidingen

Landen bezocht: