Laatste dag Tokyo - Reisverslag uit Ginza, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu Laatste dag Tokyo - Reisverslag uit Ginza, Japan van Natasja Dijkstra - WaarBenJij.nu

Laatste dag Tokyo

Door: Natasja

Blijf op de hoogte en volg Natasja

30 September 2015 | Japan, Ginza

Laatste dag Tokyo

Keizerlijke tuin en Ginza

Vandaag de laatste dag in Tokyo. De tijd gaat zo snel..!! Zoveel indrukken en zoveel moois te zien hier. Het is echt een heerlijke stad!! Ik ga er dus weer wat moois van maken vandaag. Door veel slaaptekort en het tijdsverschil merk ik dat mijn lichaam af en toe wat protesteert. Het is even een omslag dus mijn lijf moet even wennen. Logisch natuurlijk. Ik zit hier nu 4 dagen maar heb het gevoel dat ik hier al weken zit!! :-))

Vandaag besloten om naar de keizerlijke tuinen te gaan en Ginza te bezoeken. Ginza is een wijk in Tokyo waar de duurdere winkels zijn gevestigd. Een beetje window shoppen kan geen kwaad toch? :-)
C en W gaan gezellig weer mee. Het is zo fijn om al deze indrukken te kunnen delen in deze mooie stad. Om 7.00 uur gaat mijn wekker en half 9 vertrekken we die kant op. Voor de laatste keer lopen we  in de enorme stroom mensen mee die naar het werk gaan met de metro. Iedereen loopt in dezelfde kleur outfit. Namelijk zwart en wit. Het is een mooi gezicht en een zeer bijzonder tafereel om mee te maken. Zeker als je er middenin loopt. Soms even het koppie erbij houden want in de enorme stroom mensen kun je snel je doel uit het oog verliezen en loop je zo de verkeerde ingang van het metro station in. En het zijn er nogal wat ;-) 

Even op het bord kijken welke lijn naar Ginza gaat. Ah daar staat het! Het bordje a10 volgen. Hatsikidee eitje.... De metro's rijden hier echt stipt op schema. Alles is tot in de puntjes goed geregeld. Werkelijk waar.. Ik heb naar een kink in de kabel gezocht wat niet vlekkeloos verloopt.. maar tevergeefs haha.. Het land heeft echt alles tot in detail keurig en netjes verzorgd en iedereen houd zich aan de regels. Na een paar haltes stappen we uit in de wijk Ginza. Zodra ik het metrostation uitloop zie ik de eerste grote bekende (dure) winkelketen al in mijn gezichtsveld. ZARA. Het is een knus en gezellig straatje waar we doorheen lopen. Helaas zijn de winkels pas 11 uur geopend en er is weinig tot geen activiteit. Het is nu 9.00 uur.. Hmmm.. change of plans! Ik stel de dames voor om eerst naar de keizerlijke tuinen te gaan en daar rond te wandelen om vervolgens af te sluiten met Ginza. Het is dan rond de namiddag en de ervaring leert dat deze stad dan echt tot leven komt!  Prima plan, dus onze gidsjes en de kaart er weer bij gepakt. De keizerlijke tuinen liggen op loopafstand en in de buurt. Perfect! En we wandelen de route verder zoals deze op de kaart staat aangegeven. Ondertussen komen we langs het Tokyo Forum. Een mooi staaltje architectuur! Even naar binnen gelopen om een kijkje te nemen. Wat rondgestruind en foto's genomen. Mijn camera heb ik vervolgens niet meer van de hand gehad want om de haverklap zie ik het ene naar het andere mooie gebouw voor mijn lens verschijnen. Ik klik er op los. Wow.. wat een sight!! Ik kijk er al naar uit om het aanzicht te bewonderen als het begint te schemeren. Tokyo is dan echt op zijn mooist en in volle glorie! 

Na een tijdje wandelen komen we aan bij de keizerlijke tuinen. Weer verwonder ik mij over het contrast tussen moderniteit en de eeuwenoude tradities die samen bijeen komen. Wat een heerlijke plek zeg. Zakenlui komen hier vanuit hun werk om te pauzeren en hun lunch te nuttigen. Even weg uit het drukke leven en tot rust komen. Ik begrijp het maar al te goed nu ik er zelf doorheen loop. We komen af op een mega groot grasveld. Wat leuk! Er speelt net een orkest. Er wordt ons gelijk een briefje in de  hand gedrukt van een japanse dame die aangeeft het even te komen beluisteren. We hebben alle tijd dus we ploffen neer op het veld om even mee te genieten. Mensen en zakenlui komen van alle kanten toegelopen. Picknick kleedjes worden neergelegd en lunch wordt genuttigd. Dus wij lunchen gezellig mee met onze meegebrachte pakketjes die we eerder deze dag hebben gekocht in de supermarkt. Wat leuk is dit! Het orkest speelt precies een half uur. Bij de afsluiting schreeuwt een oudere man een paar keer 'domo arigato' en maakt een diepe buiging. Hij heeft zichtbaar genoten. Wat fijn! En erg leuk om te zien.

We wandelen weer verder. Op verschillende borden kunnen we lezen hoe de tuin er nu uitziet en hoe het eruit zag in de Edo periode. Helemaal mijn ding aangezien ik erg veel over deze periode heb gelezen.  Rete interessant! Nu ik deze informatie weet, geeft het een extra dimensie en waan ik mij in gedachte even terug naar deze historische tijd. Het is echt genieten hier! Even verderop komen we bij een grote vijver met koi karpers en een kleine waterval. Ze zijn grooooooot en hun kleurtje heeft af en toe een gouden gloed in het zonlicht. Daar is het zen gevoel weer!...Heerlijk!!!!!! We blijven nog wat rondlopen en vervolgen dan onze weg naar het keizerlijke paleis om daar een kijkje te nemen. Het is nog een eindje verder wandelen. Oeff.. mijn voeten plagen mij weer! Drie dagen achter elkaar flink gewandeld natuurlijk en dat begin ik nu echt te merken. Vanavond maar even in een lekker koud bad laten weken. We komen via een groot en ruim plein aan bij het keizerlijke paleis. Ook weer een plaatje! We pakken het parlementsgebouw ook nog even mee. Al en met Al een mooi stukje cultuur van Japan meegepakt vandaag. Dik tevreden! Het is nu 16.00 uur en Ginza staat nog op het menu. Onderweg even wat vaker gestopt om mijn voetjes te masseren en weer door. We lopen Ginza in en eten onderweg nog een snackje tussen de locals bij een heel klein schattig restaurantje. Ramen (Soort japanse noodles soep vol met groente en ei) wordt hier ook geserveerd. De volgende keer ga ik dat echt proberen. Het is een typisch japans gerecht. 

Het is schemerdonker.. en ja hoor zoals ik al had verwacht.. Hellooo beautiful Ginza!!! Lichten in alle kleuren van de regenboog, Shiny billboards en talloze mensen en hoge gebouwen. De stad kom tot leven. Dit vind ik echt de mooiste wijk van Tokyo van wat ik deze dagen heb gezien en ervaren. Mijn laatste dagje in Tokyo met een spectacuair uitzicht. Het kan echt niet beter!! Sayonara Tokyo, hope to see you again in de future! 

Morgen reis ik verder naar Matsumoto.Een andere plek en kijk er uiteraard weer naar uit!! Mijn ogen vallen dicht dus ik zoek mijn nestje nu op. Oyasumi en tot later... Zzzzz.




Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Japan, Ginza

Japan: de voorbereidingen

De voorbereidingen gaan beginnen!!!

Yess.. Nog een week wachten op de reis waar ik zolang naar heb uitgekeken en zoveel op heb voorbereid. Wat een pret :-) Het gaat nu echt gebeuren!!! 26 september vertrek ik om 13.10 van Schiphol. Met een tussenstop in Hong Kong om dan vervolgens door te vliegen naar TOKYO. Een droom gaat werkelijkheid worden.

Het reisplan van de plaatsen die ik wil bezoeken ziet er tot nu toe zo uit:

Tokyo
Matsumoto
Takayama
Kyoto
Koyasan
Osaka
Hiroshima
Kumamoto
Nagasaki
Fukuoka

Aaaah heerlijk, genoeg te zien en te doen. Hier en daar wel wat wijzigingen die ik moet doen in verband met de hevige regenval in het land en de uitbarsting van de vulkaan aso. Een deel van de railway is weg gedreven en daarmee zijn verschillende plaatsen niet bereikbaar of verboden toegang. Logisch natuurlijk. Safety first. Ik plan er gewoon gewoon omheen. En zie ter plekke wel wat op mijn pad komt.

Mijn lonely planet gids is inmiddels helemaal vol gestikkerd. Mijn bijbel voor de komende tijd. Het voelt nu allemaal nog zo onwerkelijk maar de kriebels zitten er zeker. Zeker nu ik de backpack uit de kast heb gehaald en nu klaar staat om ingepakt te worden. De stress ( ja die heb ik toch wel degelijk) van het inpakken... Heb ik niet teveel mee? Gaat het allemaal wel passen? Gezonde spanning. Het hoort erbij. Gelukkig heb ik een week om alles te regelen dus dat gaat zeker goed komen.

De railway pas is inmiddels geregeld. Hiermee kan ik met bijna alle treinen en sneltreinen door heel Japan reizen. Makkelijker kan gewoon niet. Een groot voordeel van het land is dat alles zo ontzettend gestructureerd is. Alles gaat op de seconde nauwkeurig en ik hoor en lees er hele positieve verhalen over. Ook staat Japan op nummer 2 veiligste landen ter wereld op het gebied van veiligheid dus ik ga mij er zeer zeker wel redden.

Lieve familie, vrienden en vriendinnen, karatemaatjes, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk. Ik laat het allemaal nog even op mij inwerken en geniet van de voorpret!!!!! :-) :-)

Recente Reisverslagen:

18 Oktober 2015

Fukuoka

14 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 2

13 Oktober 2015

Nagasaki - Dag 1

12 Oktober 2015

Yanagawa

11 Oktober 2015

Kumamoto
Natasja

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.

Actief sinds 13 Sept. 2015
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 9431

Voorgaande reizen:

21 September 2015 - 26 September 2015

Japan: de voorbereidingen

Landen bezocht: